Wydarzenia

ZAKOŃCZENIE ROKU PRZEDSZKOLNEGO

22 czerwca w naszym przedszkolu odbyła się uroczystość Zakończenia Roku Przedszkolnego. Po dziesięciu miesiącach wspólnych zabaw, zajęć, spacerów, wycieczek, uroczystości nadszedł czas podsumowań. Choć jest to dzień wesoły bo przed nami dwa miesiące wakacji to jednak niejednemu zakręciła się w oku łezka, gdy żegnał swoją sale, ulubione zabawki i ukochane panie.

O godzinie 12 przedszkole pożegnały dzieci z grup A i B. W obecności rodziców, pana dyrektora, pani kierownik oraz swoich pań prezentowały swoje umiejetności, które nabyły podczas lat spędzonych w przedszkolu. Dla niektórych było to już ostatnie takie zakończenie roku bo od września czeka ich szkoła. 

Po południu swoją uroczystość miały dzici z grupy II, zakończenie roku połączone ze Świętem Taty  odbyło się w bardzo miłej atmosferze. Nie zabrakło wierszy, piosenek, tańców a nawet pokazu jak kibicować naszej drużynie z racji trwających Mistrzostw Świata. 
Wszystkie dzieci na zakończenie otrzymały pamiątkowe dyplomy.

Po części artystycznej nadszedł czas podziękowań dla rodziców, którzy byli zaangażowani w życie przedszkola, pomagając nam w codziennej pracy. 

Wszystkim dzieciom opuszczajacym już nasze przedszkole, życzymy wielu sukcesów spełnienia marzeń i samych radosnych chwil w szkole. Pamiętajcie o nas - o swoim przedszkolu.

Jeśli tęsknota mnie ogarnie,
Kiedy już będę uczniem w szkole – 
To znajdę wyjście, 
Wiem, co zrobię: 
Przyjdę odwiedzić swoje przedszkole... 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

WYCIECZKA DO SĄDECKIEGO BARTNIKA

7 czerwca  dzieci z wszystkich grup do przedszkola przybyły  bardzo podekscytowane. Tego dnia miała odbyć się  wycieczka autokarowa do Stróż. Zaraz po śniadaniu wsiedlismy do autobusów i wyruszyliśmy na wyprawę. Po dotarciu na miejsce w Sądeckim Bartniku na dzieci czekało mnóstwo atrakcji: zabawy z animatorami, jazda na kucykach, odwiedzenie zagrody. Dzieci dowiedziały się wiele nowych ciekawostek na temat życia pszczół, co należy robić by umiknąć ukąszenia, obejrzały ule te dawne oraz takie współczesne. Z bliska przyglądały sie owadom odszukiwały wśród nich królowej. Odwiedziły zagrodę a w niej kozy, osły, konie, kury, kaczki, a nawet pawia, przedszkolaki miały okazję nakarmić zwierzęta oraz spróbować koziego sera. Na zakończenie na dzieci czekał pyszny obiad w restauracji. Zadowoleni, zmęczeni i pełni nowych wrażeń popołudniu powróciliśmy do przedszkola.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DZIEŃ DZIECKA

TYDZIEŃ DLA DZIECI W NASZYM PRZEDSZKOLU:

3 czerwca - poniedziałek

Grupy I i II

Zabawy przy muzyce na tarasie przedszkolnym, gry i konkursy
w ogrodzie.

Grupy A i B

Zabawy i konkursy na boisku szkolnym.

wszystkie grupy:

15:00-17:00
„Dzieci Dzieciom” występy naszych dzieci z tańcami na osiedlu, oglądanie teatrzyku „Robinson Cruzoe” – zabawy z animatorami, stoisko przedszkolne „Gofry owocowe”, kiełbaska z grilla.

4 czerwca - wtorek

Grupy I i II

Spotkanie z bajką - wyjście do Miejskiej Biblioteki Publicznej w Gorlicach - spotkanie z niespodzianką

Grupy A i B

Dzień z bajką w przedszkolu

5 czerwca - środa

Dzień otwarty dla dzieci nowo przyjętych do przedszkola

Grupy A i B

"Wiosenna łąka dla mamy i taty" - Dzień Rodziny w przedszkolu

6 czerwca - czwartek

Wycieczka autokarowa do Sądeckiego Bartnika w Stróżach

7 czerwca - piątek

Wspólne zabawy na atrakcyjnym placu zabaw Osiedla Młodych przy ul. Tuwima

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ŚWIĘTO RODZINY W PRZEDSZKOLU

Jak co roku w naszym przedszkolu maj jest miesiącem gdzie chcemy w szczególny sposób uczcić naszych rodziców. Dzieci od dłuższego czasu z wielkim zapałem przygotowywały się do tej uroczystości: ćwiczyły wiersze, tańce, śpiewały piosenki. Samodzielnie wykonywały laurki i prezenty dla swoich kochanych rodziców. Wreszcie nadeszły te oczekiwane dni: dzieci z grupy II zaprosiły swoje mamy 24 maja, natomiast dzień  później swoich rodziców gościły najmłodsze przedszkolaki. We wszystkich grupach podczas uroczystości była masa radości i wzruszeń. Dzieci z grupy II obok wierszy i piosenek dla mamy zaprezentowały ekologiczny teatrzyk, piękny taniec z szarfami, "Wesoły taniec" chłopców, oraz instrumentację utworu "Polka Level". Maluszki przedstawiły inscenizację "O pszczółce co szczęścia szukała", wiersze i piosenki dla mamy i taty oraz taniec z pomponami. Po występach zachęciły swoich rodziców do udziału w konkursach: tatusiowie mieli okazję sprawdzić jak szybko potrafią zawiązać krawat, a mamusie ropoznawały z zasłonietymi oczami swoje dzieci po rączkach. Dzień Mamy i Taty w przedszkolu to wspaniały czas zarówno dla dzieci jak i rodziców spędzony w miłej atmosferze z dala od codziennych obowiązków. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS

Grupy A i B przystąpiły do realizacji programu edukacyjnego ,,Czyste powietrze wokół nas”. Jest to program skierowany nie tylko do dzieci, ale także do rodziców. Na początku zostali oni zapoznani z założeniami realizacji programu, a także poproszeni o wypełnienie anonimowej ankiety dotyczącej palenia papierosów, oraz zagrożeń z tego wynikających.

Dalszą formą realizacji były zajęcia dydaktyczne skierowane do dzieci, składające się z 5 zajęć warsztatowych:

  1. WYCIECZKA - na początku dzieci udały się na spacer, którego celem było ukierunkowanie ich na źródła i rodzaje dymu, poprzez obserwację otaczającego środowiska. Przedszkolaki zwracały uwagę na wszelkie rodzaje dymów, oraz to skąd i w jaki sposób się one wydobywają.
  2. ‘’CO I DLACZEGO DYMI’’- w czasie drugich zajęć, dzieci zostały podzielone na grupy 4- 5cio osobowe, ich zadaniem było narysowanie dymów, które zaobserwowały na spacerze. Wszystkie dzieci z zaangażowanie wykonywały swoje prace, a po zakończeniu zadania, każda grupa przedstawiała swój rysunek, dokładnie omawiając co się na nim znajduje. Zaprezentowano także duży plakat z rodzajami i źródłami dymów. Omawiając go sprawdzaliśmy jednocześnie, czy elementy na plakacie pokrywają się z rysunkami wykonanymi przez dzieci.
  3. ‘’JAK SIĘ CZUJĘ, KIEDY DYMI PAPIEROS’’- w trakcie tych zajęć dzieci wykonywały ćwiczenia oddechowe, usiadły wygodnie na dywanie, zamknęły oczy i wyobrażały sobie, że znajdują się na pięknej kwiecistej łące , w górach, wydychając przy tym świeże, pachnące powietrze nosem i wydychając ustami. Nagle dzieci zostały poinformowane ze przeszkadza im osoba, która zapaliła papierosa, musiały one zdecydować które powietrze było przyjemne, a które nieprzyjemne, które zapachy były dla nich miłe, a które złe. W trakcie tych zajęć przedszkolakom został przedstawiony dinozaur Dinek, uważnie wysłuchały piosenki o nim , a także pokolorowały jego portret.
  4. ‘’CO SIĘ DZIEJE, KIEDY LUDZIE PALĄ PAPIEROSY’- w trakcie tych zajęć, dzieci w skupieniu słuchały historyjki, która przydarzyła się Dinusiowi w pociągu podczas podróży do wujka. Dzieci przedstawiały jak zachowują się ludzie w przedziałach dla palących, a jak w przedziałach dla nie palących. Dodatkowo kolorowaliśmy obrazki Dinusia i śpiewaliśmy o nim piosenkę.
  5. ‘’JAK UNIKNĄĆ DYMU PAPIEROSOWEGO’’- dzieci poszukiwały w sali znaczków z zakazem palenia, rozmawialiśmy o tym czy już je wcześniej widzieli, gdzie można je spotkać, stworzyły także własne znaczki ‘’Nie pal przy mnie’’, jako symbol szkodliwości palenia oraz oznaki, że dzieci nie lubią dymu papierosowego .

Dzieci bardzo chętnie uczestniczyły w zajęciach, których celem było wykształcenie w nich świadomej umiejętności radzenia sobie w sytuacjach, w których inne osoby palą przy nich papierosy, a także zwiększenie wiedzy na temat skutków palenia tytoniu.

Chętnie wypowiadały się na konkretne tematy, pobudzając swoją wyobraźnię, dobrze przyswajały wszelkie informacje dotyczące tematyki projektu. Dzieci zdecydowanie zwiększyły swoją wiedzę o rodzajach dymów, ich źródłach, a także szkodliwości palenia.

Wykonały własne plakietki’’ Nie pal przy mnie’’, stworzyły prace plastyczne dotyczące pochodzenia dymów, nauczyły się piosenki o maskotce programu, a także pokolorowały portret Dinusia, wszystkie te prace z radością zostały zaprezentowane na wystawie.

Zajęcia przyniosły oczekiwane efekty, wprowadzenie wychowania antynikotynowego, jako części wychowania zdrowotnego jest pierwszym etapem działań edukacyjnych w kształtowaniu świadomych postaw antynikotynowych u dzieci przedszkolnych.

 

 

 

 

 

 

Podkategorie

Aktualna Data i Czas

Poniedzialek, 23, lipiec 2018

Ststystyka

Użytkowników:
8
Artykułów:
161
Odsłon artykułów:
72128

Gościmy

Odwiedza nas 17 gości oraz 0 użytkowników.